REKLAMA
Znaleziono 991 wyników
Polskie miasta i regiony zyskają ponad 2 tys. km nowych linii kolejowych [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Polskie miasta i regiony zyskają ponad 2 tys. km nowych linii kolejowych [FILM]
Projekt Zintegrowanej Sieci Kolejowej, realizowany na zlecenie Ministerstwa Infrastruktury przez Centralny Port Komunikacyjny i PKP Polskie Linie Kolejowe, przeszedł z fazy konsultacyjnej do etapu analiz. Eksperci opracują i zweryfikują ok. 10 możliwych scenariuszy modernizacji i rozbudowy sieci kolejowej w Polsce. Już dziś wiadomo, że biorąc pod uwagę inwestycje CPK i PLK, istniejąca infrastruktura docelowo powiększy się łącznie o ponad 2 000 km nowych odcinków, czyli więcej niż zakładano w ramach budowy „szprych” CPK. Ok. 1 000 km nowych linii kolejowych ma powstać do 2035 r.
Łódź: CPK planuje budowę drugiego tunelu. Do Warszawy dojedziemy w 45 minutartykuł
Pokaż artykuł
Łódź: CPK planuje budowę drugiego tunelu. Do Warszawy dojedziemy w 45 minut
Obecnie trwa budowa podziemnego tunelu łączącego dworzec Łódź Kaliska z Łodzią Fabryczną. Spółk...
Rozstrzygnięcia dla inwestycji kolejowych na Śląsku – zakończenie wieloletniego sporuartykuł
Pokaż artykuł
Rozstrzygnięcia dla inwestycji kolejowych na Śląsku – zakończenie wieloletniego sporu
Spółki Centralny Port Komunikacyjny (CPK) oraz PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) porządkują plany inwestycyjne w zakresie rozbudowy krajowej infrastruktury kolejowej na Śląsku. Ustalono podział odpowiedzialności za inwestycje: północna część połączenia Katowice – granica państwa pozostanie w gestii PKP PLK, a południowa - CPK. Punkt przecięcia obu inwestycji to Mikołów.
Jest przetarg na projektowanie i budowę tunelu i stacji kolejowej pod Lotniskiem CPKartykuł
Pokaż artykuł
Jest przetarg na projektowanie i budowę tunelu i stacji kolejowej pod Lotniskiem CPK
Centralny Port Komunikacyjny ogłosił postępowanie w trybie dialogu konkurencyjnego, które wyłoni wykonawcę projektu oraz budowy tunelu i stacji kolejowej wraz z halą peronową pod Lotniskiem CPK. Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać do 12 grudnia 2025 roku. Zawarcie umowy planowane jest w I kwartale 2027 roku a finał prac w 2031 roku.
[Wrocław] W miejsce budynku dawnej straży pożarnej na Maślicach stanie biurowiecartykuł
Pokaż artykuł
[Wrocław] W miejsce budynku dawnej straży pożarnej na Maślicach stanie biurowiec
JL Cwmedia Sp. z o.o. Sp. k. planuje inwestycje na terenie centrum logistyczno-dystrybucyjnego "Hamm...
Spółka Centralny Port Komunikacyjny zaprezentowała koncepcję architektoniczną nowego lotniska przesiadkowego [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Spółka Centralny Port Komunikacyjny zaprezentowała koncepcję architektoniczną nowego lotniska przesiadkowego [WIZUALIZACJE]
Spółka Centralny Port Komunikacyjny zaprezentowała koncepcję architektoniczną nowego lotniska przesiadkowego. Wiadomo, jak będzie wyglądał terminal pasażerski, czyli "serce CPK", a także ściśle zintegrowana z nim główna stacja kolejowa i węzeł przesiadkowy.
Jest przetarg na prace projektowe związane z łódzkim odcinkiem KDP w rejonie Retkiniartykuł
Pokaż artykuł
Jest przetarg na prace projektowe związane z łódzkim odcinkiem KDP w rejonie Retkini
Centralny Port Komunikacyjny ogłosił przetarg na prace projektowe dla zmienionego układu torowego Kolei Dużych Prędkości. Chodzi o 3-kilometrowy odcinek w rejonie łódzkiej Retkini. Spółka ma już wypracowaną wspólnie z PKP PLK koncepcję zmian. Uproszczą one m.in. układ torowy i zminimalizują wpływ na przystanek na Retkini, z którego mieszkańcy będą mogli korzystać podczas budowy linii kolejowej. Termin składania ofert upływa 9 czerwca.
Tunel kolejowy pod górami usprawni przejazd pomiędzy Limanową a Nowym Sączemartykuł
Pokaż artykuł
Tunel kolejowy pod górami usprawni przejazd pomiędzy Limanową a Nowym Sączem
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na modernizację czwartego odcinka linii numer 104 Chabówka – Nowy Sącz. W 2026 roku pociągi pojadą nowym torem pomiędzy Limanową a bocznicą Klęczany. Nowy tunel skróci przejazd pociągiem do Nowego Sącza. Inwestycja realizowana w ramach projektu Podłęże – Piekiełko za przeszło 1,9 miliarda zł netto to część jednego z największych przedsięwzięć infrastrukturalnych na południu Polski.
Ruszył Kolejowy Program Dobrowolnych Nabyć CPK dla KDP Warszawa – Łódźartykuł
Pokaż artykuł
Ruszył Kolejowy Program Dobrowolnych Nabyć CPK dla KDP Warszawa – Łódź
Na obszarze, na którym powstanie linia Kolei Dużych Prędkości Warszawa – Łódź, trwają przygotowania do zakupu nieruchomości w ramach Kolejowego Programu Dobrowolnych Nabyć (KPDN). Warunki przedstawiane właścicielom są równie korzystne, jak te oferowane dotychczas w ramach PDN na obszarze przyszłego lotniska. Ruszyły rozmowy z mieszkańcami, a zawieranie aktów notarialnych rozpocznie się jeszcze w tym roku.
CPK wybrał najkorzystniejszą ofertę w przetargu dotyczącym zmiany układu torowego w rejonie łódzkiej Retkiniartykuł
Pokaż artykuł
CPK wybrał najkorzystniejszą ofertę w przetargu dotyczącym zmiany układu torowego w rejonie łódzkiej Retkini
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej wraz ze wsparciem technicznym dla ok. 3-kilometrowego odcinka torów Kolei Dużych Prędkości w Łodzi. Z siedmiu ofert wybrana została najkorzystniejsza, która spełniła wszystkie postawione warunki i uzyskała łącznie najwyższą liczbę punktów w ramach kryteriów oceny.
[Mszczonów] PointPark Mszczonówinwestycja
Pokaż inwestycję
[Mszczonów] PointPark Mszczonów
Mszczonów
[Teresin] Prologis Park Teresininwestycja
Pokaż inwestycję
[Teresin] Prologis Park Teresin
Są wizualizacje infrastruktury dla kluczowego odcinka Kolei Dużych Prędkości [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Są wizualizacje infrastruktury dla kluczowego odcinka Kolei Dużych Prędkości [WIZUALIZACJE]
Prace nad dokumentacją projektową dla odcinka linii kolejowej Warszawa - Łódź są już bardzo zaawansowane. Otrzymaliśmy wizualizacje kluczowych elementów planowanej infrastruktury takich jak wiadukty, budynki obsługi tunelu, baza utrzymania czy przebieg linii kolejowej w terenie. Wszystkie obiekty zostały zaprojektowane w taki sposób, aby harmonijnie wpisać się w otaczający krajobraz.
Wybrano wariant inwestorski linii kolejowej CPK – Płock – Włocławekartykuł
Pokaż artykuł
Wybrano wariant inwestorski linii kolejowej CPK – Płock – Włocławek
Pełnomocnik rządu ds. CPK zatwierdził wybór wariantu W41 jako wariantu inwestorskiego dla linii kolejowych nr 5 i 50 na odcinku węzeł CPK – Płock – Włocławek. Przeprowadzona analiza wielokryterialna wykazała, iż wariant W41 uzyskał najwyższą ocenę oraz charakteryzuje się najmniejszą liczbą nieruchomości zabudowanych niezbędnych do pozyskania w celu realizacji inwestycji. Odcinek ten będzie ważnym elementem linii CMK Północ, a także transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T.
Powstanie nowa, strategiczna linia kolejowa do portu morskiego w Policachartykuł
Pokaż artykuł
Powstanie nowa, strategiczna linia kolejowa do portu morskiego w Policach
Pociągi towarowe pierwszy raz w historii będą dojeżdżały do portu morskiego w Policach. Powstanie nowa linia kolejowa nr 437 oraz bocznica. Podpisaliśmy wartą 201 mln zł umowę z wykonawcą inwestycji, którą zrealizujemy wspólnie ze spółką Zarząd Morskiego Portu Police.
Co dalej z CPK? Donald Tusk przedstawił plany [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Co dalej z CPK? Donald Tusk przedstawił plany [FILM]
Projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego wymagał wielu zmian i urealnienia. Premier Donald Tusk podczas środowej konferencji prasowej przedstawił kluczowe założenia dla rozwoju sieci komunikacyjnej w Polsce. Projekt zakłada trzy kluczowe elementy, które konieczne są do wykonania tzw. "trójskoku".
Jak szybko będziemy jeździć na liniach Kolei Dużych Prędkości w Polsce? artykuł
Pokaż artykuł
Jak szybko będziemy jeździć na liniach Kolei Dużych Prędkości w Polsce?
Spółka Centralny Port Komunikacyjny zwiększyła maksymalną prędkość eksploatacyjną z 250 do 350 km/h na projektowanych liniach kolejowych. CPK stawia na pełne wykorzystanie parametrów infrastruktury, stworzenie atrakcyjnej oferty przewozowej i oszczędność czasu pasażerów. To właśnie znaczące skrócenie czasów przejazdu było podstawowym źródłem sukcesu Kolei Dużych Prędkości w Europie.
Gdzie na linii "Y" pociągi KDP osiągną najwyższe prędkości? Oto wyniki symulacji CPKartykuł
Pokaż artykuł
Gdzie na linii "Y" pociągi KDP osiągną najwyższe prędkości? Oto wyniki symulacji CPK
Spółka Centralny Port Komunikacyjny zwiększyła maksymalną prędkość eksploatacyjną pociągów na projektowanej linii „Y” Warszawa – CPK – Łódź – Poznań / Wrocław z 250 do 350 km/h. Jak wynika z Kolejowego Modelu Mikrosymulacyjnego, geometria toru umożliwi osiągnięcie prędkości powyżej 300 km/h na 81 proc. trasy z Warszawy do Poznania i 71 proc. trasy do Wrocławia. Różnica w czasie podroży w porównaniu do 250 km/h i dwóch dodatkowych zatrzymaniach na każdej z tras wynosi 40 minut.
W Radomiu powstanie wielki park logistyczno-produkcyjny i terminal kontenerowy intermodalny [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
W Radomiu powstanie wielki park logistyczno-produkcyjny i terminal kontenerowy intermodalny [WIZUALIZACJE]
W Radomiu, na terenach dawnej ciepłowni RADPEC powstanie terminal intermodalny wraz z parkiem logistyczno-produkcyjnym. Inwestorem jest spółka TG Park Północ. Biznesowym partnerem merytorycznym TSL jest NWIC – New Wave International Cargo.
Powstanie kolejna nowa inwestycja na terenie Wrocławskiego Parku Przemysłowegoartykuł
Pokaż artykuł
Powstanie kolejna nowa inwestycja na terenie Wrocławskiego Parku Przemysłowego
30 stycznia 2018 r. został złożony wniosek o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pod...
REKLAMA